Golf V, 2003-2008 Od 2003 roku w produkcji jest już piąta generacja Golfa. Dla miłośników sportowej jazdy przewidziano wersję GTi z silnikiem o mocy 200 KM. Pod koniec 2004 roku zadebiutowała nowatorska, podwyższona wersja o nazwie Golf Plus, będąca czymś pomiędzy zwykłym Golfem a minivanem skonstruowanym na jego płycie podłogowej o nazwie Touran. W Ameryce na początku 2005 roku zadebiutował już sedan na bazie Golfa V o nazwie Volkswagen Jetta, i pod tą właśnie nazwą pojawił się na starym kontynencie jesienią 2005 roku. Wraz z modelem Jetta, w Europie zaprezentowano również całkowicie nowy model o nazwie Eos. Jest to nic innego, jak kabriolet-coupe opracowany na bazie Golfa V. Zmieniono przedni pas tak, aby odróżnić go od reszty rodziny. W 2005 roku do sprzedaży trafił najmocniejszy w historii seryjnie produkowany Golf. Jego nazwa to Golf R32 - zbudowany jest na podstawie Golfa piątej generacji. Wyposażony jest w wolnossący, sześciocylindrowy silnik w układzie V o pojemności 3200 cm3. Jego moc maksymalna to 250 KM. Silnik oznaczany jest skrótem FSI, co oznacza bezpośredni wtrysk paliwa - ostatnio najpopularniejsze odkrycie grupy Volkswagen/Audi. W Paryżu w 2006 zadebiutowała rekreacyjna wersja Volkswagena Golf Plus, pod nazwą CrossGolf. Wyróżnia się ona zwiększonym prześwitem podwozia oraz elementami wyposażenia, które wskazują na możliwości poruszania się poza asfaltowymi drogami.
Premiera | Okres produkcji | Miejsce produkcji | Typ nadwozia | Długość | Szerokość | Wysokość |
Frankfurt nad Menem, 2003 r | od października 2003 do 2008 | Niemcy, Republika Południowej Afryki, Brazylia | hatchback | 4204-4206mm | 1759mm | 1470-1483mm |